Wednesday 4 June 2014

Tentera AS pengeluaran Spy Drone berbentuk nyamuk?





Assalammualaikum & Selamat Sejahtera

Sekilas melihat bentuknya nampak seperti nyamuk, namun setelah diperhatikan lebih teliti ternyata ia bukan nyamuk melainkan sebuah pesawat.
Berdasarkan berita-berita yang beredar baru-baru ini, benda ini dikenali sebagai Insect Spy Drone yang telah dalam pengeluaran. Benda kecil canggih ini boleh dikendalikan dari jarak yang jauh dan dilengkapi dengan sebuah kamera, mikrofon dan boleh hinggap pada manusia dengan mudah. Berdengung serangga ini juga boleh digunakan untuk mengambil sample DNA seseorang dengan cara menyengat seperti layaknya nyamuk serta dapat menanam sebuah alat pelacak mikro RFID di bawah kulit manusia.



Bentuknya yang amat serupa dengan nyamuk membolehkan pesawat ini boleh terbang ke mana-mana walaupun ke dalam-dalam rumah, kerana sekilas orang tidak akan menyedari bahawa benda itu adalah sebuah pesawat.
Tentera salibis AS mendedahkan bahawa teknologi terbaru pesawat mata-mata itu telah dikeluarkan, pesawat berukuran serangga ini juga boleh digunakan untuk menembak peluru berpandu dan mengesan "para pejuang musuh".



AS dilaporkan telah menghasilkan sejumlah nano berdengung atau pesawat berukuran mini, mulai dari bentuk burung kecil hingga serangga seperti lalat dan nyamuk. Mendakwa semua itu dirancang untuk perang melawan Mujahidin terkhusus di Afghanistan dan Pakistan.
Teknologi yang sedemikian canggih selama ini telah menyertai AS dalam perang di negeri-negeri kaum Muslimin dengan dalih memerangi "keganasan" (baca: Mujahidin). Tetapi perang mereka selalu gagal menghadapi Mujahidin. Sementara itu FBI, CIA dan organisasi-organisasi kerajaan AS lain telah membantah telah mempunyai pesawat mini untuk pekerjaan mereka, tuntutan mereka untuk meyakinkan rakyat AS bahawa mereka tidak akan mengancam warga AS. Tom Ehrhard, seorang pesara kolonel Tentera Udara dan ahli pesawat tanpa awak, mengatakan kepada Daily Teleghraph beberapa waktu lalu bahawa "Amerika boleh menjadi sangat licik." Di sisi lain banyak orang, termasuk warga AS sendiri meragukan akan pengeluaran pesawat berbentuk serangga, dan menganggapnya hanya konspirasi.

    Choose :
  • OR
  • To comment
No comments:
Write comments