Friday 18 April 2014

Chrome Remote Desktop Untuk Android, Versi Untuk IOS Akan Keluar Pada Akhir Tahun Ini




Syarikat yang terkenal iaitu GOOGLE telah melancarkan Chrome Remote Desktop.
Chrome Remote Desktop kini boleh didapati di kedai Gedung Main (Play Store), membolehkan sesiapa yang mempunyai peranti Android untuk menyambung dan mengawal desktop mereka (Windows atau Mac) melalui aplikasi Chrome Web ( Chrome Web app ) dalam penyemak imbas(Chrome browser). Mereka mengatakan bahawa versi untuk IOS akan datang "pada akhir tahun ini", dan akses kepada Chromebook masih dalam kerja-kerja pembinaan.

Versi desktop Chrome Desktop Jauh (Chrome Remote Desktop) telah keluar sejak 2011 , tetapi ini adalah kali pertama ia telah datang ke telefon mudah alih. Ia memasuki pasaran yang sesak seperti Microsoft mempunyai aplikasi Desktop Jauh (Remote Desktop applications) untuk Android dan IOS pada Oktober lepas . Namun, ramai pengguna mempercayai nama jenama di sebalik Google Chrome dan bersedia untuk mengambil aplikasi ini. Ia memberikan anda akses penuh ke desktop anda, membolehkan anda untuk mengawal desktop  seolah-olah anda sedang duduk betul-betul di hadapannya.




Jika anda ingin mencuba anda  boleh memuat turun Chrome Desktop Jauh untuk Android (Chrome Remote Desktop) dari Google Play Store.

Apa yang anda fikir Android app baru ini? Berguna, atau sebaliknya?


Encik Ubuntu (Linux User )

Sumber

    Choose :
  • OR
  • To comment
No comments:
Write comments